Wil jij carnaval vieren, maar zonder extra kilo’s? De volgende 4 tips gaan je hier zeker bij helpen!

1. Zorg voor een goede bodem.

Neem voor het stappen een koolhydraatarme maaltijd.Denk hierbij bijvoorbeeld aan een goed gevulde maaltijdsalade of een uitsmijter van twee eieren met groenten.

2. Kies koolhydraatarme drankjes

Uiteraard is het beter om helemaal geen alcohol te drinken. Wanneer je er toch voor kiest om alcohol te drinken dan bevatten droge witte wijn of sterke drank gemixt met light frisdrank de minste koolhydraten. Bier bevat erg veel koolhydraten. Van een klant kreeg ik de tip om bier aan te lengen met spa rood. Door het koolzuur merk je het verschil bijna niet. Dit kan trouwens ook met witte wijn. Let op, wanneer je op dieet bent zul je de alcohol een stuk sneller voelen. Wees hier dus matig mee, dat scheelt meteen ook heel veel calorieën.

3. Neem geen gepaneerde snacks, zoals een kroket

Bij het snacken kun je het beste kiezen voor een koolhydraatarme snack, zoals één of twee frikadellen, shoarma zonder broodje, haring met uitjes of kebab met een salade. Laat friet liever staan, dit bevat heel veel koolhydraten.

4. Kies voor witte sauzen i.p.v. rode

Vaak wordt gedacht dat rode sauzen beter zijn dan witte sauzen. Rode sauzen leveren inderdaad minder vet, maar wel veel meer koolhydraten. Kies dus liever voor witte sauzen zoals mayonaise of knoflooksaus.

Een hele fijne carnaval toegewenst!

Heb jij ook het voornemen om na de carnaval te starten met afvallen, zodat je deze zomer wél in je bikini/zwembroek past?